söndag 13 maj 2012

Hissgardin och änglahjärtan

Här är de färdiga änglahjärtana som min dotter hade beställt. De skulle som sagt matcha hennes "nya" hissgardin.



(tyvärr blev bilden lite mörk)

Hissgardinen är sydd av ett par sidogardiner som hon hade innan, de hängde mest i vägen och nu kommer de till bättre användning. Bra man kan återanvända ibland!
Jag tycker inte om att sy gardiner, tråkigt tycker jag att det är. Det ska vara mer pillergöra :-). Men här hade jag tur, mycket var ju redan klart och både bredden och längden var redan bra då de bara gick till fönsterbrädan.
Det som behövde göras var att sy fast två knytband på den ena längden och sy en ficka för "pinnen" nertill.
Rummet blev ljusare och hon blev nöjd med resultatet och det är det viktigaste :-)

Vill också påminna om att min utlottning avslutas om 4 dagar...vill man vara med finns den här eller klicka på bilden längst upp till höger på bloggen :-)
Är såå glad att så många vill vara med ♥

Ha en fin dag ♥

4 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Hallå på dig!!
Smart när man kan använda sina gamla gardiner och göra om dom lite. Det blev super fint.
Kika in till mig. Jag har något till dig.
Kram Pernilla

Rosa i huset i vitt sa...

Jätteläckra blev dom

Kram Rosa

Änglarum sa...

Så mysiga ängla hjärtan ♥ ha en fin kväll.kramiz Jessica

Torpliv sa...

Vilka söta änglahjärtan du gjort! Såg att du vunnit fina utlottningen hos Pernilla, grattis!! Må så gott! =) Kram Petra