tisdag 15 maj 2012

Andra sidan av uterummet...

Tänkte visa andra sidan av uterummet, har lite planer här men än så länge får det vara som det är. Vi skulle behöva en större matplats, den som står där nu är väldigt liten och är för fyra personer och vi är sex i vår familj. Funderar på att vända bordet och köpa en lite soffa, typ kökssoffa för få fler sittplatser. Kanske hittar den på någon loppis :-)



På den här bilden kan man se altanmattan som vi nu har lagt in.


Mattan är inköpt på Colorama och är riktigt snygg och är dessutom väldigt skön att gå på. Vi köpte den grå/svarta med förhoppning att skräp och dylikt inte ska synas lika bra. Altanen används mycket som "ytterdörr" sommartid så det blir mycket spring in och ut.
Dammsugaren kommer nog att användas flitigt :-)


Min sydda ängel hamnade här till slut...precis som jag trodde :-)




Fick ett så fint kuddöverdrag av min mor, tyckte det passade så bra i uterummet med allt det andra rosa, vita och svarta.


Min fina Kalanchoe som blommar om och om igen...




Den här pläden har min mormor virkat, fick den när jag var liten. Är såå rädd om den. ♥


Så klart har jag även en Nora Roberts här...favoriten. Men den här boken måste jag säga inte faller mig i smaken. För mycket "dravel" men envis som jag är måste jag läsa ut den ändå ;-)

Det blev lite blandade bilder från uterummet idag...nu ska här storstädas!

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Praktisk och snygg matta ni lagt i uterummet. Så underbart att ha en sån fin pläd som mormor gjort, kan förstå att du är rädd om den.

Ha en fin dag

Kram Karin

kavallinskan sa...

Mysigt uterum! Igår postade jag din vinst, borde komma fram till dig idag.
Ha en bra dag!
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken fin ängel

Ha en bra kväll
Kram Rosa

idémakeriet sa...

Tack snälla du för att du hälsade på mig här om dagen, det blev uppskattat ska du veta.
Vi är också 6 i familjen och har också en kökssoffan, det är en liten kortis som är avsett för två barn och vi ställde den på kortsidan.
Kan tänka mig att du är mån om din fina pläd.
Kram Gerda

kavallinskan sa...

Det ska bli spännande att se vad du gjorde med disktrasan :)
kram