söndag 20 maj 2012

Gamla annonser

Har många sparade almanackor från 1930-talet och framåt.
Finns en hel del gamla annonser i dessa som är intressanta att titta på, funderar på att göra något av dessa men vet inte riktigt vad ännu...Ideér?
Är fascinerad av allt det gamla och historien bakom, det är något speciellt över gamla ting. Släktforskar också en del när jag har tid, just nu har jag tagit en paus men använder mig annars av Ancestry. Där kan man söka i bland annat kyrkböcker i husförhörslängder och födsloböcker. Det roliga är att man även kan få upp andra släktingar som söker om samma personer. Det kostar lite att använda sig av tjänsten men det kan det vara värt. Jag anmäler mig igen när jag vet att jag har tid att forska lite.

Förevigade några av annonserna på bild.



Två annonser från 1946 

 År 1932

År  1937

År 1938

Ha en bra kväll!

6 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej!håller med det gamla fascinerar!konstigt att man mer o mer gillar det gamla!ha en fin kväll o start på veckan!kramiz Jessica

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men så roligt...dom är ju så vackra gamla annonser och tidningsurklipp och fascinerande som du säger. Man kan säkert göra fina tavlor oxå av dom.

Kram kram Anette

Nyanser av vitt sa...

Du får köpa trärena ramar på IKEA och dekorera dem så de matchar annonsen som ska ramas in :O)Varför inte göra tavlor och sälja på marknad.
kram Agneta

kavallinskan sa...

Det skulle bli jättefina som tavlor. Så roligt att läsa på dem..kolla vilka priser de hade förr :)
Kram

Torpliv sa...

Så mycket fina annonser, så roligt att få tag på riktigt gamla, fina bilder! De skulle säkert bli väldigt fina tavlor av dem och de kan säkert användas till massor av pyssel som vackra papperspåsar och presenter. Ha en bra dag!
Kram Petra

Anonym sa...

Å vilka vackra annonser de är verkligen en bit ur historien och jag tror som ovanstående att tavlor hade varit vackert. Önskar en härlig kväll
Kram