onsdag 7 augusti 2013

Bröllopsparet :-)

De här trollen kallar jag mitt bröllopspar :-) Jag gjorde dem så att de skulle matcha varandra. Det är ganska länge sedan de här blev till men tror inte att jag visat dem tidigare, annars blir det en repris :-) Jag gör nästan inte såna här figurer längre, det tar sån tid att tillverka dom.
Trollen har delvis tovade kläder och påsydda allmogeband 
 
Gumman fick halsband och en brudbukett, givetvis också örhängen, passande troll :-)
Yttertröja och mössa till gumman och kappan till gubben sydde jag av en gammal tröja som jag klippte sönder. De fick sedan dekoreras med allmogeband och pärlor.
Hår och skägg är av ull.
Armarna är böjbara då de är gjorda av ståltråd som jag sedan klädde med en tovad långtröja.
I hatten fick han givetvis en del av brudbuketten också :-)
 
Vad tråkigt det är när semestrarna börjar ta slut, min andra hälft har börjat jobba igen och jag tycker att det då känns som att sommaren lider mot sitt slut. Lite vemodigt, men än så länge är det varmt och skönt ute och som det ser ut så kommer det att hålla i sig ett tag till!
 
Trevlig onsdag!
Kram

7 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej Anneli! så häftiga och vilket pill jobb!förstår att man inte gör dem i en hast! ha en fin forts på veckan! kram Jessica

Vardag och flärd sa...

Fantastiskt så duktig du är! Min dotter gifter sig nästa sommar och det hade varit kul att ge henne ett sånt par ... men du kanske inte vill göra fler.
Ha det fint vännen!
Kram Eva

Torpliv sa...

Så söta de är, ditt brudpar! Håller med om att det känns lite vemodigt när semestern är slut, jag är mitt i min första arbetsvecka efter semestern nu. Men det verkar vara en bit kvar av sommaren, så man får passa på att njuta på ledig tid istället =)
Ha en härlig, solig dag!
Kram Petra

choicesbyannie sa...

Men så söta. Förstår att det tar tid att göra dem. Mycket pill men vackert blev det.

Önskar dig en fin dag
kram
Annie

Marianne sa...

Oj vilket piller, men vilka fantastiska små vänner!!
Jag gillar troll och är i min nära skaras ögon ett själv oxå;).....även häxa kallad, fast en snäll sådan, som tur är!;)
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka mysiga troll
ha en trevlig helg
kram Rosa

Marie maräng sa...

Så mysigt bröllopspar! Du är så duktig... förstår att det tar tid att fixa alla detaljer. Men som sagt fina blev dom :)

Önskar dig en toppen helg!
Kram Marie