lördag 2 juni 2012

Tavlor av gamla annonser!

Har varit på min första loppis för i år, äntligen :-) Men hittade tyvärr inte så mycket men nåt måste ju ändå få följa med hem..det fick bli dessa fyra ramar.


Ramarna har jag nu målat i både vitt och svart. På de vita har jag använt sandpapper för att få dem att se lite slitna ut.
I dessa har jag nu satt in de gamla annonserna som jag visade tidigare...
Tack så mycket för alla fina tips och idéer som jag fick av er! ♥

Så här blev då resultatet :-)


I bakgrunden kan man skymta olika fakta från 30 och 40-talet.
Visste ni till exempel att vid början av år 1936 var Sveriges befolkning 6,249,489 och då bodde de flesta på landsbygden. (2,152,443 bodde i städerna).
Idag bor drygt 2,000,000 bara i Stockholms län.


Ett grovt snöre fick bli dekoration i tavlorna.





Nu ska jag bara hitta en plats där de passar in,troligtvis hamnar någon på min Till Salu sida också efter jag bestämt vilka jag vill behålla :-)
Men nu ska vi göra oss i ordning och i regn och rusk åka på kosläpp!

Hoppas ni får en riktigt fin helg!

8 kommentarer:

kavallinskan sa...

Det blev ju jättefint! Vilket bra loppis, fast att du inte hittade så mycket :) Rolig fakta på tavlorna också, tiderna förändras.
Hos mig spöregnar det idag, trist! Jag och tjejerna håller oss inne och pysslar :)
Ha det roligt på kosläppet!
kram

Härliga Livet sa...

Så fina tavlor du har gjort. Helt underbara. Dom skulle jag oxå kunna tänka mig.
Ha en skön Lördag med ko släpp.
Kram pernilla

Rose Garden Malevik sa...

woow.....superfina :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefina ....
Ha en bra kväll
kram Rosa

Torpliv sa...

Så fina de blev, dina tavlor! Älskar gamla annonser och visst är det roligt att läsa vad som skrevs då =) Blev snygg yta på de vita ramarna när du putsat dem också! Kram Petra

Anonym sa...

Åh så vackra de blev, verkligen en god idé.

Vill även berätta att du är en av vinnarna i vår utlottning. Titta in på bloggen och läs mer.

KRam

LissasVita sa...

Det var ju en trevlig ide! Jag har en del gamla tidningar med häftiga gamla annonser. Så fina de blev!! Kramen Lisbeth

Nyanser av vitt sa...

Så fint det blev.
Kram Agneta