tisdag 12 juni 2012

Paket på posten och Dumlekakor!

Idag fick jag ett paket på posten! Såå roligt :-) Det var min fina vinst från Systrarna Karlsson..Tack så mycket!
 Idag har jag varit ledig så nu har jag hunnit få ner potatisen i landet och så har vi provat på att baka Dumlekakor. Oj säger jag bara...vilken smarrig kaka! Å snabbt gick det att göra dom, 20 min så är dom klara :-)


Receptet kommer här för 20 st:

200 g rumsvarmt smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
10 dumlekolor
20 st noblesse plattor

Rör smör och strösocker pösigt. Tillsätt mjöl blandat med bakpulver.
Rulla degen till 20 st bollar och lägg dem i formar (folieformar är bäst).
Dela dumlekolorna och tryck ner en halv kola i varje bulle.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 10 min.
När du har tagit ut dem ur ugnen så lägg genast på en Noblesse ovanpå bullarna så att chokladen smälter.
Ställ sedan in kakorna i kylen så att chokladen stelnar.

Nu är det jobb i två dagar och sedan har jag helg...Men nu ska jag kika runt lite hos er:-)


Hoppas ni har det bra!

8 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Dumlekakor......det var inte igår. Får nog baka med barnbarnen imorgon när jag är ledig.
Grattis till den fina vinsten.

Ha en bra kväll

Kram Karin

Härliga Livet sa...

Grattis till vinsten. Oj vilka mumsiga kakor. Får jag nog spara det receptet och göra vid ett tillfälle.
Kul att du är med i min utlottning.
Kram Pernilla

Anonym sa...

Åh ljuvliga dumlekakor;) så gott... Roligt att vinsten kommit fram som den skulle. Hoppas det kommer till användning.

KRam

Anette sa...

Halloj ;)
Grattis till vinsten ,va kul.
Mmmm dom kakorna såg ju inte helt fel ut,kanske ska pröva att göra såna :)
Ha en fin kväll och tack för din kommentar hos mej.
Kramen Anette

Nyanser av vitt sa...

De där kakorna är beroendeframkallande :O)
Nej du missade inget om du inte såg matchen igår. Nu får vi ladda för fredag :O)
Grattis till fin vinst.
Kram Agneta

kavallinskan sa...

Grattis till vinsten! Tack för recept på goda kakor!
Ha en fin kväll!
kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Dumlekakor...det va bra att du påminde mej om dom...måste jag genast baka jag med ! Dina ser hur mumsiga ut som helst !!!

kram anette

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till vinsten...och kakorna ser goda ut


Kram Rosa