söndag 15 december 2013

Vanish och stearinfläckar

Jaha, då var det längesedan jag var här igen, har nog missat många fina inlägg och många bloggar nu inför julen. Men har haft praktik och har jobbat mest hela tiden och nu har vi en innevecka kvar innan jul. Men på fredag då tar jag jullov :-)

Har fått vara med i en kampanj från Buzzador igen också och den här gången var det att testa Vanish produkter.
Jag brukar inte använda så mycket borttagningsmedel men tänkte att det vore kul att se om de fungerar bra, ibland kanske man måste, dessutom är de svanenmärkta.
Vanish på flaska kan jag säga var en riktig överraskning. Hade stora stearinfläckar på en t-shirt och provade att använda Vanish spray och det fick sedan ligga i ca 3-4 minuter innan jag tvättade den i normal temperatur i tvättmaskinen.
Varenda stearinfläck var borta, att det skulle vara så enkelt :-)
Med proverna fick jag också med en trasa som skulle fläckas ned med diverse produkter. Jag använde kaffe, soja, worcestersås och ketchup. Det fick torka lite på trasan och sedan tvättade jag också den i 40 grader med "Vanish crystal white" tillsatt i tvättmedelsfacket.  
 
Så här såg den ut efteråt...
 
 
 
Idag är det tredje advent, vi tänder tredje ljuset, lyssnar på julmusik och i vanlig ordning så blir det idag pepparkaksbakning och pepparkakshus med barnen.
Har ni några speciella traditioner på tredje advent?
 
Ha en riktigt fin söndag och tredje advent!
Kram

10 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Det var ett nyttigt inlägg. Tackar för att vi andra slipper prova själva. Nu skall jag med lätta steg gå mot tvättmedelshyllan och med ett stort smile lägga en sådan burk i inköpskorgen.

God tredje advent på dig!

Vardag och flärd sa...

Bra att du berättar, jag har aldrig använt Vanish men nu ska jag köpa hem!
Önskar dig en fin sista vecka innan jul!
Kramar Eva

Marie maräng sa...

Jag brukar använda både spray och pulver, den rosa burken, och tycker dom är kanonbra. Den vita och gröna burken har jag inte sett förut.

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Ha en underbar Jul och Nyårs helg!
Kram Birgitta

Rosa i huset i vitt sa...

God jul
kram Rosa

Marianne sa...

Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!:)
Kram

Unknown sa...

Önskar dig Gott Nytt År kram Beijan

Marie maräng sa...

Tittar in för att önskar dig en fin start på det nya året!

Kram Marie

Marie maräng sa...

Hoppas allt är bra med dig!

Ha de gott!
Kram Marie

LissasVita sa...

Hejsan ,hoppas allt är väl med dig...jag har inte bloggat på många månader men tar ett kik nu...Ja Vanish är bra men jag använder heller inte så mycket fläckborttagningsmedel...men nu vet jag vilket om jag behöver!! Fick till ett inlägg i veckan men vet inte om jag för det är åter i bloggandet...får väl se det... Kramen Lisbeth