onsdag 26 juni 2013

Sommarlugnet...

Vilken härlig midsommar vi fick och så fint väder!
Jag spelade Kubb också för första gången...lite konstiga regler hade vi till en början men till slut så fick vi till det och roligt var det :-)
En gräddtårta, som jag sagt måste finnas på midsommar,  blev det såklart också fast en Glasstårta med gräddglas och maränger. Jättegod och enkel att göra var den.
 
Idag regnar det och man har hunnit med att storstäda på övervåningen och tvättat lite.
Nu blir det att njuta med en bra bok!
En serie i fyra delar av Nora Roberts...tyvärr verkar det inte vara direkt någon spänning men kanske är de bra ändå...den som läser får se :-)
 
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram


12 kommentarer:

Änglarum sa...

Oj så god den såg ut! riktig sommar tårta..i dag känns dock sommaren långt borta :) passar bra med en god bok! kram kram Jessica

Hanna sa...

så roligt att du vill vara med i min lilla tävling.
Kram
Hanna

Vardag och flärd sa...

Mumsigt med glass och maräng! Och jordgubbar och goda såser!
Ha det fint!
Kram Eva

Hantverkarglädje sa...

Bara roligt om någon gillar min idé. Tror att din härliga jordgubbstårta puffar på mig att göra en likadan för nu mognar gubbarna med fart.

Annes vita rum sa...

Smarrigt tårta! Finns väl inget bättre än jorgbubbar:) Ha de gott..kramiz

choicesbyannie sa...

Mums vilken god tårta, jordgubbar i sin bästa blandning enligt mig.

Tack för fina ord inne hos mig, stärkande att veta att de finns "fler " som mig och att de har hittat en väg ut. Jag ska ha ett jobb, det bara är så och just nu är jag i den nivån att jag snart nöjer mig med vad som helst.

Önskar dig en fin kväll
Kram
Annie

Hjärtruds Stuga sa...

Jordgubbstårta på midsommar är ett måste. Din såg riktigt god ut. Regningt hos mig med idag, passade på att ta en tur till IKEA. Imorgon är jag ledig så då blir det väl till att skruva ihop mina inköp.

Ha det gott

Kram Karin

Photo by Maria sa...

Tårtan ser smarrig ut =)

Hoppas boken är bra trots att det inte är så spännande..

Kram Mia

Rosa i huset i vitt sa...

Mums ...god tårta det ser ut
ha en trevlig helg
kram Rosa

Marie maräng sa...

Mm... så god den ser ut! Jag är ju lite svag för just maräng ;)

Önskar dig en toppen helg!
Kram Marie

Torpliv sa...

Den tårtan såg riktigt god ut! Så gott med glass och maräng, och jordgubbar förstås =)
Nyfiken på vad du tyckte om boken, jag har läst en del Nora Roberts och de har ju varit lite spännande.
Må så gott!
Kram Petra

mari sa...

Min favoritförfattare!
Inte en av hennes spänningsromaner, utan mycket romantik - men det är inte fel heller emellanåt:)

mari