tisdag 6 november 2012

Äntligen ett par kransar :-)

Nu har jag hittat boken som passar mig alldeles ypperligt! Jag som inte alls har talang för att binda kransar har hittat "Dekorera mera" av Minna Mercke Schmidt :-)
I boken finns hur mycket tips och idéer som helst om blomsterbindningar, kransar, dukningar och en massa annat.
 Många fina foton och inspirerande bilder...
 ...tips och idéer för alla fyra årstider
 Här är då min krans, fick äntligen till en hyffsad i alla fall. Blev kanske lite stor så den vill inte riktigt hålla formen utan hänger ner lite men den duger åt mig:-) Närmare jul kommer jag att dekorera den lite mer med nåt juligt.

Här är min mammas krans... riktigt rund, fyllig och fin :-)
 
I nästa inlägg tänkte jag visa en julkalender eller adventskalender som jag påbörjat för länge sedan men inte ännu är riktigt klar med, eller är det för tidigt för det? Nää, det är väl snart 1 december ;-)
 
Så snälla ni är också ni som tittar in till mig och alltid lämnar så fina kommentarer...man blir så glad!
 
Hoppas ni får en fortsatt fin vecka så ses vi snart igen!
Kram

14 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

dom blev ju jättebra
kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Du ska veta att det är roligt att titta in till dig!
Du ska vara nöjd med din krans, den är fin och den är DIN!
Ha en go kväll!
Kram Eva

katha´s kortmakeri sa...

Jätte fina kransar. Jag gillar när de har lite storlek.
Ha de gott!
Kram Katha

Pysselfarmor sa...

men oj! Den boken har jag missat...den får vara med på önskelistan!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Den boken vore ngt för mej oxå..det är ju så kul med kransar..men inte helt lätt ! Din ser jättefin ut..bra ide att bara bygga på den i julskrud sen.

Kraaaam

Härliga Livet sa...

Den boken har jag oxå kom jag på nu när du visade den.
Så fina kransar ni har gjort.
Kram Pernilla

Unknown sa...

Åh finns det en bok som förklarar hur man gör kransar,) att jag inte tänkt på det... Här har jag dock planen på att förvandla ett gammalt hjul till en krans,,, ja får se hur det går;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Marie maräng sa...

Vad duktig du är.. du kan ju visst göra kransar :)

Kram Marie

Made by antiann sa...

Ja men chansen att vinna tomten kan man ju inte missa. Älskar tomtar! :) Jag började också med mormorsrutor, och idag kan jag en hel del mer. Så jag tror du är inne på rätt spår! ;)

Klarar du mormorsrutor klarar du pippimössa!

Käranån sa...

Härliga kransar och jättefina ljus i förra inlägget!

LissasVita sa...

Blev ju hur fint som helst!! Gillar att din har en egen form!! Kul! Kramen Lisbeth

Änglarum sa...

Så fina de blev <3 jag gjorde mosskransar förra året..får se om det blir någon i år!!och boken ser jätte fin ut! ha det så gott vännen!kram kram Jessica

Unknown sa...

Gillade dina ljus i förra inlägget. O kransarna var söta. Härlig bok med mysiga ideer. Önskar dig en underbar torsdag kram Beijan. ps.om du visste vad glad jag är över nissarna.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flott kransen ble!
Og den boken ser fantastisk ut, ser ut som den inneholde mange fine prosjekter:)

Klem og fin dag til deg!