tisdag 23 juni 2015

Sommarledighet ... en kort uppdatering :-)

Tänk att vad skönt att det äntligen är sommar, och som jag har längtat :-) Trots dystra väderleksprognoser angående midsommar så blev det en solig och härlig helg. Helt underbart!
Äntligen en paus från skolan har jag också och även fast jag jobbar ibland så kan jag ägna mig åt det som jag tycker är roligt, lite hobby.
Just nu är jag inne på virkning igen, men inte så avancerat utan det blir mormorsrutor i olika varianter. Har kommit fram till att det är det enda som jag lyckas virka utan problem :-)


 
Mönstret till denna variant av ruta hittade jag hos BautaWich som ger massor av inspiration och delar med sig av sina fina mönster.

Lite gofika blir det emellanåt också på altanen ... för njuta måste man ju också göra ;-)

Midsommardagen blev det rulltårta fylld med smörkräm, toppad med lite grädde, jordgubbar, citronmeliss och riven vit choklad. Enkelt, snabbt och jättegott!
Ses snart!
 
Hej svejs från mig!

7 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Och mormorsrutor som är så jättevackra men som jag inte alls gillar att virka. Bara därför att man måste byta gran så ofta. Harmar mig att mitt tålamod inte räcker men min syrra är en hejare på såna så hon har virkat igång två kuddar till mig men jag hoppas hon gör dem klar.
Kan annars tänka mig att just mormorsrutor passar mycket bra att ta i när det finns tid bara en stund då och då. Ha det fortsatt gott i sommar.

Vardag och flärd sa...

Gott för dig att ha lite sommaruppehåll från dina studier och kan njuta och göra lite annat roligt.
Mormorsrutor är roligt att virka, jag vet inte hur många filtar jag gjort och även kuddar. Den variant du gjort är fin, ska nog ta den nästa gång.
Ha en fin sommar!
Kram Eva

Änglarum sa...

Hej Anneli! nä men vilka söta mormorsrutor :) bara älskar dessa rutor...har en mor som står för tillverkningen av mina plädar,själv så har jag inte den gåvan...Smarriga bakelser mums mums..Hoppas på lite sol o värme! är inne på min första semester vecka.Må så gott o ha en fin sommar <3 kram kram Jessica

Marie maräng sa...

Vad flitig du är... himla fina mormorsrutor!

Trevlig helg!
Kram Marie

Marie maräng sa...

Hoppas allt är bra med dig!
Trevlig helg!
Kram Marie

Marie maräng sa...

Tittar in för en lämna en liten hälsning :)

Hoppas ni haft en fin påskhelg!

Kram Marie

payne sa...

Rijbewijs kopen

führerschein kaufen

Comprare patenete

Acheter permis de conduire

führerschein kaufen

Bootsführerschein Kaufen

kupiti vozacku dozvolu

comprare patente