tisdag 30 april 2013

Vindsfynd

Här har vi börjat med den stora vårstädningen! Vi har två kallvindar med snedtak som vi har rensat och kastat skräp. Det är 10 års sparande och det blev 4 fulla släpvagnar och å vad härligt det känns!
Äntligen är det gjort och nu har vi "bara" ett garage och en bod kvar :-)
Det roliga med att städa är ju alla saker man kan hitta och som man glömt att man haft...
 Den här fina kvarnen låg bland annat på vinden..tror man använder den till att mala ströbröd om jag inte är helt fel ute :-) I köket hamnade den i alla fall i tallrikshyllan
 Åå den här klänningen kunde jag inte att motstå..hittade den när jag var på en bytardag och jag har för mig att jag betalade 20 kr för den..riktigt fynd..
Klänningen köpte jag egentligen till dottern men...ja, den hamnade på väggen så länge ;-)
Bara märket är vackert "Vintage Stories"
 
Vill önska Er en riktigt fin Valborg och en förhoppningsvis solig första Maj!
Tror inte att det blir någon brasa för oss idag, bara regn och blåst men lite grillning och mys ska det väl bli i alla fall :-)
 
Kram

14 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Mala nötter är den bra till också.
ha en bra Valborgskväll
kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Ny, fin headetr ser jag! Vilken härlig kvarn och en underbar klänning! Måste vara ljuvligt att få städa ut en massa, det vill jag också göra (men mannen ska spara)!
Ha en fin Valborg!
Kram Eva

Anonym sa...

Vilka underbara saker som man kan hitta, har en stor vind som måste städas...
Kram Birgitta

Torpliv sa...

Vilka härliga fynd du gjort! Och visst är det riktigt härligt att få röja undan gammalt skräp, och dessutom få plats för nya fynd =)
Gillar verkligen din header, jättefin!
Ha en härlig dag!
Kram Petra

Unknown sa...

Vilka härliga fynd och de bästa fynden är de man gör i hemmets egna vrå.

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Marie maräng sa...

Inte dumt att fynda på hemmaplan ;)

Det är en mandelkvarn.. har en likadan efter min mormor.

Klänningen var otroligt söt!

Önskar dig en fin start på den nya månaden!

Kram Marie

Marianne sa...

Fina fynd man kan göra i sitt eget hem ibland!;)
Klänningen är såå söt!
Ha de gott!

Änglarum sa...

Hej! så fin kvarnen är.. de är svåra att få tag på här..hoppas allt är bra med dig o dina <3 tiden på bloggen blir lite knapp nu :( men vi ses snart igen :) kram Jessica

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Flott kvern!
Vi har også en slik på en hylle på kjøkkenet:)
Bruker den til å male mandler på, dekorative og fine:)
Ønsker deg en fin helg!

kavallinskan sa...

Vilken fin kvarn och söt klänning!

Önskar dig en mysig helg!
Kram viktoria

Annes vita rum sa...

De bästa fynden kan man nog göra hos sig själv,då har man ju själv burit hem dom:) kvarnen är nog ett fynd,den är nog svår att hitta idag!önskar dig en fin solig helg! kramizar..

Meta sa...

Det känns så tillfredställande når man har röjt. Fin klänning du fyndat.
Ha en fin kväll
kram Meta

Härliga Livet sa...

Vad flitiga ni har varit. Ja vi har gjort som du oxå rensat både här och där, nu är det skitigaste kvar.Garaget.... Blääää.
Jag har en sådan kvarn, den har varit min mammas. Vi använde den när jag var liten och bakade bullar och malde nötter och mandel i.
Ha en skön start på veckan.
Kram Pernilla

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina fynd :O)
Sköt om dig
Kram Agneta